Mire figyelj oda torna közben?

2019.12.21

Az arctornánál nagyon fontos tényező, hogy milyen erősen végzed a gyakorlatokat, ugyanis ha csak félig tudod összpontosítani az izomerődet az arcra, olyan, mintha nem is csináltál volna semmit.

Tested teljes izomereje persze soha nem áll rendelkezésedre, hiszen tartod a testedet a torna alatt, ez már elvon a 100%-ból, ezért meg kell próbálnod a lehető leglazább testhelyzetet felvenni.

Ha ülve végzed a gyakorlatokat, a fejedet a két kezedbe hajtod és a két combodra (vagy térdedre) támasztod a könyöködet, így tehermentesíted a tested.

Amire ebben a helyzetben nagyon oda kell figyelni, hogy a gyakorlatok alatt végig lenn legyen a teljes talpad a padlón. Ha megemeled a sarkadat, ahhoz, hogy ezt a pozíciót meg tudd tartani, be kell feszítened a vádlidat, ez is egy izommunka, ami szintén a 100%-ból jön le. 

A váll megemelése is egy tipikus mozgás, ha erőlködünk, erre is oda kell figyelni, hogy a vállunk mindvégig lenn maradjon. Lazán.

Aki ülő helyzetben nem érzi, hogy el tudja lazítani az izmait, feküdjön hanyatt.

Tornázni akárhol tudsz ahol nyugodt környezetben vagy, otthon az ágyban, egy széken, erkélyen, akár a vízparton, kertben...

 A lényeg, hogy oda tudj koncentrálni a mozdulataidra.