Szemtorna

2019.12.26

Az arctorna keretein belül is van szemtorna. Nagyon erősen mozgatjuk a szemmozgató izmokat és kihasználjuk a teljes látásterünket. A szemizmok erősítésének hatására javul a látásunk.

A szemizmok kulcsfontosságú szereppel bírnak az éleslátásban. Általában az éleslátásért felelős izmok a sok, órahosszig tartó egy pontba történő nézés következtében megmerevednek. Legfőbb ellensége a szemünknek a monitor és a tv. A számítógép előtt végzett munka miatt a szemnek különböző kontrasztokhoz és fényviszonyokhoz kell alkalmazkodnia. Ennek hatására elkezdhet könnyezni, viszketni a szemünk, valamint fejfájás is társulhat hozzá. Ezen viszont néhány egyszerű, naponta elvégezhető szemtorna gyakorlattal javíthatunk.

A minden nap elvégzett pár perces szemtorna csodákra képes. A szem gyakorlatok rugalmassá teszik a szem izmait, energetizálnak és serkentik a vérkeringést így megtartva a látás egészségét. A gyakori "edzés"-sel megőrizhető a látás egészsége, javítható a fókusz és a koncentráció is.

GYAKORLATOK:


1. Tenyerezés: Helyezd tenyereidet zárt szemeidre úgy, hogy az ujjaid a homloknál keresztezzék egymást és a szemgolyóra ne gyakoroljon nyomást. Ezzel a gyakorlattal jelentős lazulást, vagyis jobb látást érhetsz el. Tenyerezz 5 - 10 percet naponta, amikor csak leheted.


2. Szempihentető gyakorlat

Ennél a szemgyakorlatnál ki kell nyújtanunk a karunkat miközben a hüvelykujjunk felfelé néz. Az orrunk hegyén kívül, felváltva nézzünk  a kinyújtott karunkra, a hüvelykujjunkra, valamint két másik tárgyra, amelyek távolabb vannak tőlünk. Mindegyik tárgyon meg kell pihentetni a szemünket, számoljunk el tízig, mielőtt váltanánk.

3. Napfürdőzés


Napsütéses időben - lehetőleg ne délben - csukjuk be a szemünket, fordítsuk a fény felé és hagyjuk ellazulni a szemeinket. Ez addig tartson, ameddig jól esik, de maximum 5 percig.

4. Mini betűk olvasása

Olvass 15 cm távolságból nagyon apró betűs szöveget, ha lehet minden este és reggel. Ha nem látod akkor csak pásztázd a szürke sorokat vagy a fehér sorközöket anélkül, hogy  el akarnád olvasni a szöveget. Hagyd siklani a tekintetedet rajta.


5. Fekvő nyolcas

Hüvelykujjadat  tartsd körülbelül 30 centire az arcodtóll, és írj le vele fekvő nyolcast a levegőben. Kövesd a szemeddel a hüvelykujjad körmét anélkül, hogy a fejedet is mozgatnád. Felváltva végezd a gyakorlatot jobb és bal kézzel. Időtartama: 3-4 perc.


6. Ingázás:

Állj kb. 30 cm-es terpeszben. Miközben felemele a bal sarkadat a földről, lendülj a testeddel  jobbra. Most ellenkező irányba lengesd a tested közben a bal sarkad visszamegy a földre és a jobb sarkad emelkedik fel. A testsúly mindig arra a lábra helyezkedik, amerre fordulsz. Amikor ez könnyedén, folyamatosan, megerőltetés nélkül megy és egyáltalán nem figyelünk a mozgó tárgyakra, lassan átérezzük, hogy a nagy inga oldja az izmokban és az idegrendszerben lévő feszültséget. A szobában lévő tárgyak ingázás közben mozogni látszanak. Nagyon fontos, hogy NE próbáld meg tisztán látni ezeket a mozgó tárgyakat. Hagyd, hadd suhanjanak.