NEM BETEG VAGY-HANEM SZOMJAS

2018.07.02

 

MÉGPEDIG VÍZRE! 

Egy lépéssel a gyógyszerek előtt. 

Talán nem is igazából voltál  beteg, csak éppen nem ittál elég vizet?

Addig, amíg szervezetünknek nem adtuk meg azt, ami ahhoz kell, hogy működjön, folyamatosan küldeni fogja nekünk a jeleket, jelzéseket, amik arra hivatottak figyelmeztetni, hogy valami nincs rendben. Ez a természet rendje.

 Kevesek számára tudott és talán már hihetetlen is, de azzal, hogy nem isszuk meg az ajánlott napi 2-3 liter vizet, az enyhe kiszáradás következő tüneteit produkálhatja testünk: kimerültség, fáradság, csökkent koncentráció, levertség, száraz bőr, gyenge ítélőképesség és fejfájás.

Ha ez az állapot tartósan fennáll, akkor a következő testi panaszok jelentkeznek még: stressz, magas vérnyomás, asztma, allergiák, szédülés, hányás, izomgörcsök, meghízás, ráncos bőr és csak a leggyakoribbakat soroltuk... A tiszta víz egy olyan anyag, amire a szervezetnek folyamatosan és nagy mennyiségben szüksége van ahhoz, hogy működni tudjon. Ez mára már egy elfogadott, tudományos tény. Tudjuk, hogy szervezetünk kétharmad része víz és azt is tudjuk, hogy egy nap egy átlagember kb. 2-4 liter vizet veszít vizelettel, széklettel, izzadással, lélegzéssel. Kánikulában és aktív sportoláskor ez a mennyiség a magasabb tartományba tolódik el. Logikus hát, hogy az elvesztett vízmennyiséget pótolni kell.

Mit is csinál a víz a szervezetünkben?

  • Segít biztosítani a szervezet közel állandó belső hőmérsékletét.
  • Eltávolítja az anyagcsere során keletkezett felesleges termékeket.
  • Rugalmassá teszi az ízületeket.
  • Biztosítja a vérkeringést és szabályozza a vérnyomást.
  • Lehetővé teszi a tápanyagok feloldódását, felszívódását és szállítását.

Mennyi víz ajánlott?

10 kg testsúlyonként 3,33 deciliter víz fogyasztása ajánlott. 

Mik a kiszáradás jelei?

Ha szomjasnak érzi magát és száraz a szája, akkor az már azt jelenti, hogy kb. 3% vizet veszített, vagyis a sejtjei már kiszáradtak. Inni tehát még azelőtt kell, mielőtt a szomjúságérzet fellép. A vizelet sok mindenről árulkodik, ezért azt megfigyelve máris felmérhető mennyire van valaki kiszáradva. 

Mérje fel Ön is:
• Tiszta, színtelen vizelet: megfelelően hidratált test.
• Sárga színű vizelet: enyhén-közepesen kiszáradt test.
• Narancssárga, vagy sötét színű vizelet: súlyosan kiszáradt test.

Akkor most itt a nagy kérdés: Mit igyak? A tiszta, természetes víz rendszeres fogyasztását ajánljom.

A tea, kávé, üdítők, vízhajtó hatásuk miatt kiöblítik a testből a vizet. A test ugyanis megszabadul ezektől a számára nem kívánatos anyagoktól. Nem számíthatóak bele a napi folyadékbevitelbe, sőt úgynevezett "negatív folyadékként" viselkednek, azaz több vizet vesznek el, mint adnak.n.

ÖSSZEFOGLALÓNAK NÉHÁNY HASZNOS TIPP:

A tested felébredés után van a legjobban kiszáradva és telve méreganyagokkal. Igyál egy nagy pohár vizet a szomjúságától függetlenül és máris éberebbnek érzed magát, beindítja a keringését és ezzel felébreszti a testedet.

Igyál egy pohár vizet mielőtt lefekszel, sokkal frissebben fogsz felébredni!
Igyál egy pohár vizet étkezés előtt és után, hogy segítse az emésztési folyamatokat! A gyomornak szüksége van vízre, hogy megeméssze az ételt. 

Ha unod  már a víz ízét, adj a vízhez friss citromot vagy gyömbért, amitől az ízletesebb és energetizálóbb lesz.


Egészségedre!


Print Friendly and PDF