Mellékvese fáradtság

2019.02.19

Mi is az a mellékvese fáradtság?

A testünkben a mellékvese termeli az antistressz hormont, a kortizolt.

Stresszes szituációkban gyors reagálásra van szükség, amiben két, a mellékvese által termelt 

hormon van segítségünkre: az adrenalin és a kortizol. A stresszes helyzetek kezelése e két hormon 

összehangolt munkáját igényli.  Az adrenalin megemeli a pulzusunkat, így szívünk gyorsabban kezd 

dobogni, több vér jut az izmokhoz, így sokkal nagyobb erő kifejtésére leszünk képesek.

A kortizol ehhez a szükséges energiát szolgáltatja.

Ha a stressz folyamatosan jelen van életünkben, az bizony a hormonrendszerünkön is meglátszik. 

Az egyensúly megbomlását elsőként a magas kortizol szint jelzi, hiszen a szervezet így próbál 

védekezni, hogy egyre több kortizolt termel. Azonban egy idő után a mellékvese már nem képes 

több kortizolt előállítani, így lecsökken a termelés.

Az állandó készenléti állapot miatt  a mellékvese tartalékai kifáradnak és egy idő után megjelennek 

a "mellékvese fáradtság" tünetei.

Mik is ezek?

Az első jel a fáradtság. Ha reggel nehezen ébredsz, nem érzed magad kipihentnek, alvászavarok 

jelentkeznek, szorongsz, pánikolsz, ingerlékeny vagy, napközben nyomott a hangulatod vagy 

végtelenül fáradtnak érzed magad, nehezen koncentrálsz, ha nagyon kívánod a sós és cukros 

ételeket, ha allergiás tüneteid vannak, ha folyamatos kávéfogyasztás mellett is csak álmosan 

ténferegsz - akkor gyanakodhatsz...

Hogyan kezelheted magad?

Elsőként nagyon fontos a minél minőségibb, tisztább étkezés.

Kerülendők a különféle stimulánsok, kévé, tea a koffein miatt. (Gyümölcs- és gyógytea mehet)

Így nem serkented tovább a stressszhormonok termelését. A cukrokat és édesítőszereket 

minimálisra kell csökkenteni. Sresszkezelésként fontos a mindennapos meditáció. Rengeteg 

anyagot találsz a youtube-on is ehhez. Tedd a mindennapod részévé a meditálást. Eljárhatsz pl. 

jógázni, vagy hangtálas meditációkra. Sétálj sokat a szabadban, vagy játsz a kutyusoddal, kezdj el 

festeni vagy bármi olyan tevékenységet ami örömmel és boldogsággal tölt el. 

Lelkileg építsd Magad, hidd el megéri:)

A lelki erősödés mellett pedig a testedet is segítsd megfelelő vitaminokkal és 

táplálékkiegészítőkkel.

Volt egy időszakom, amikor még az is óriási erőfesztésembe került, hogy a napi rutin feladataimat 

elvégezzem, állandóan fáradt voltam és ingerlékeny. Ezek a módszerek kisegítettek ebből a 

gödörből. De keményen bele kellett állnom és erőt vennem magamon, hogy képes legyek újra 

önmagam lenni.  Hidd el mindenhonnan van kiút...

 Nagyon jó táplálékkiegészítőket is ajánlok ehhez  itt: (katt ide)