Állkapocsmozgató gyakorlatok 2.

2020.02.02

TANÁCSOK:

  • az állkapocsgyakorlatokat lassan, óvatosan és egyenletes sebességgel végezzük
  • figyeljünk arra, hogy az állkapocs mozgása jól összehangolt és folyamatos legyen
  • a gyakorlatok alatt figyeljünk oda a helyes testtartásunkra
  • tartsuk nyakunkat és vállunkat ellazítva
  • ha állkapcsunkat kézzel ellennállás irányába mozgatjuk, az ujjainkkal csak gyenge ellennállást fejtsünk ki, ne erőltessük túl
  • minden gyakorlatot az ajánlott ismétlésszámmal végezzünk
  • a gyakorlatok nem okozhatnak fájdalmat, eleinte inkább furcsa érzést érezhetünk, ha bármelyik gyakorlat alatt fájdalmat érzünk hagyjuk abba! Ez a fájdalom annak a jele, hogy orvosi viszgálatra szoruló problémával állunk szemben.
  • akivel előfordult már, hogy kiugrott az állkapcsa ne végezze a gyakorlatokat otthon egyedül

Ellenállással végzett állkapocsnyitó gyakorlat

Helyezd mindkét hüvelykujjad az állad alá. Lassan nyisd ki a szádat, úgy, hogy közben gyengén tarts ellen a mozgásnak a két hüvelykujjaddal. Ne olyan erősen, hogy megakadályozd a mozgásban, csak nehezítsd meg. Ahogy egyre jobban nyitod a szádat, erősödjön picit az ellennyomás is. Mikor elérsz a szélső állásba, engedd el az ujjaiddal és csukd be a szádat. Ismételd meg tízszer.

EGÉSZSÉGRE GYAKOROLT HATÁSA: ellazítja az állkapocszáró izmokat. Erősíti az állkapocsnyitó izmokat.